۱۴۰۳-۰۲-۰۷
  • facebook
  • twitter
  • telegram
  • instagram

موتورسوار نیکوکاری که مسیر را برای عبور آمبولانس‌ها باز می‌کند

  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

فرورتیش‌آنلاین: ویدئویی از یک موتورسوار نیکوکار که در یکی از اتوبان‌های تهران به باز شدن راه عبور یک آمبولانس کمک می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

تصاویر ثبت شده در دوربین کلاه ایمنی این موتورسوار نشان می‌دهد که او از راننده‌هایی که مقابل آمبولانس توقف کرده‌اند درخواست می‌کند تا کنار رفته و مسیر را باز کنند.

موتورسواری که در این ویدئو دیده می‌شود، «شاهین ریحانی»، ۳۰ ساله و کارشناس الکترونیک است.

او در گفت‌وگو با فرورتیش‌آنلاین می‌گوید: «من حدود ۲ سال است، وقتی با خودروهای امدادی مواجه می‌شوم تا حد ممکن به آنها کمک می‌کنم تا مسیر برایشان باز شود. ویدئویی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی دیده شده، زمانی رخ داد که در مسیر شرق به غرب اتوبان همت از محل کارم به سمت خانه می‌رفتم و آمبولانس را دیدم که در ترافیک سنگین گرفتار شده بود.»

 

 

ریحانی درباره انگیز‌ه‌اش برای کمک به نیروهای امدادی می‌گوید: «فقط کافی است خودمان را جای بیمار پشت آمبولانس یا خانواده او بگذاریم و از دید آنها به رفتار راننده‌ها نگاه کنیم. من همیشه با خودم می‌گویم ممکن است آن اتفاق یک روز برای خودم نیز رخ دهد.»

این موتورسوار با اشاره به این که به خاطر کمک به خودروهای امدادی تاکنون بارها پیش آمده که دیر به محل کارش رسیده، می‌گوید: «گاهی بعضی از راننده‌ها به من دشنام می‌دهند و می‌گویند: «به تو چه ربطی دارد؟» یا «تو چه‌کاره هستی؟»، حتی سعی می‌کنند با اتومبیل‌شان به موتورسیکلت من ضربه بزنند و اذیتم می‌کنند، اما از کار یکه انجام می‌دهم کوتاه نمی‌آیم.»

شاهین ریحانی عدم استفاده از لباس و کلاه ایمنی، عدم توجه راننده‌ها به آینه بغل، صحبت کردن با تلفن‌همراه هنگام رانندگی، تغییر ناگهانی لین بدون استفاده از راهنما و رعایت نکردن فاصله عرضی با وسایل‌نقلیه دوچرخ در بزرگراه را از بزرگ‌ترین مشکلات موتورسواران قانونمند می‌داند.

از آنجایی که فرهنگ همکاری با خودروهای امدادی در ایران نهادینه نشده، راننده‌های آمبولانس و آتش‌نشانی با مشکلات بزرگی مواجه هستند.

از سوی دیگر انتشار اخبار تایید شده مبنی بر تردد چهره‌های مشهور و کمدین‌ها با آمبولانس‌های خصوصی اجاره‌ای برای دور زدن ترافیک و عدم برخورد نهادهای مدافع قانون با متخلفان، منجر به تشدید بی‌اعتمادی افکار عمومی به صدای آژیر وسایل‌نقلیه شده است.

 

خبرها