فرورتیشآنلاین: حدود نیمهشب پنجشنبه ۸ تیرماه، تصادف یک موتورسوار در مسیر شرق به غرب اتوبان حکیم تهران به پلیس اعلام شد.
بر اساس گفتههای شاهدان حادثه، این موتورسوار پس از رد شدن از روی حجم زیادی ماسه که کنار اتوبان ریخته شده بود، تعادلش را از دست داد و پس از برخورد با گاردریل روی زمین افتاد.
هنگام رسیدن گزارشگران فرورتیشآنلاین به صحنه، موتورسوار هوشیاری نداشت، دچار خونریزی شده، و در حالت شوک بود، اما با وجود وخامت حال مصدوم و تماسهای پیاپی شهروندان، پلیس و خبرنگار فرورتیشآنلاین با اورژانس، آمبولانس حدود یک ساعت بعد از حادثه به محل رسید و موتورسوار را به بیمارستان منتقل کرد.
ماسه از کجا آمد؟
اکنون منشا حجم ماسه اتوبان حکیم که موتورسوار را به زمین کوبید، مشخص نیست، اما با توجه به این که اطراف محل حادثه عملیات بهسازی شهرداری به چشم نخورد، این احتمال وجود دارد که یک کامیون حامل مصالح ساختمانی هنگام عبور آن را روی زمین رها کرده باشد.
استفاده نکردن رانندگان کامیونهای کمپرسی و کامیونتها از تور یا روکش برزنتی و پلاستیکی برای محفوظ نگاه داشتن مصالحی که حمل میکنند، نه تنها باعث کثیفی اتوبانها و خیابانها میشود، بلکه گاهی حوادث تلخی را رقم میزند.
آمبولانس چرا دیر رسید؟
سرپرست مرکز اورژانس استان تهران در پاسخ به پرسش که چرا آمبولانس گاهی دیر به صحنه میرسد، میگوید: «کلانشهر تهران نیازمند حداقل ۶۴۰ دستگاه آمبولانس است، اما اکنون فقط ۴۳۹ آمبولانس در اختیار دارد.»
به گفته «محمد اسماعیل توکلی»، از میان۶۴۰ آمبولانسی که در فهرست اموال اورژانس ثبت شده، ۳۵۹ آمبولانس فرسوده است و فقط ۸۰ دستگاه از آن برای انجام ماموریت مناسب است.
حال باید از وزارت بهداشت پرسید، برای رفع معضل خطرناک کمبود آمبولانس تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته، کدام نهادها همکاری داشتهاند و یا کارشکنی کردهاند. وقتی در کشور نهادی رسمی با عنوان «هیات امنای صرفهجویی ارزی در معالجه بیماران» وجود دارد، لازم است شفافسازی شود، ارز صرفهجویی شده چگونه به خریداری آمبولانس اختصاص مییابد که اکنون اورژانس شهر بزرگ و مهاجرپذیر تهران حداقل ۳۰۰ دستگاه کمبود دارد.