۱۴۰۳-۰۲-۱۲
  • facebook
  • twitter
  • telegram
  • instagram

متخلفان قانون‌گریزی که پیاده‌روها را تصاحب کرده‌اند

  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۲

فرورتیش‌آنلاین: زندگی در پایتخت هر روز بیش از گذشته دشوارتر می‌شود و عابران هر روز بیش از پیش حقوق خود را برای عبور امن از مسیر پیاده‌رو از دست می‌دهند.

سکوت اکثریت جامعه و رسانه‌ها در برابر قانون‌شکنی موتورسواران و در اولویت قرار دادن همیشگی سوژه‌های سیاسی و اقتصادی، باعث شده تا زیر پا گذاشتن قانون و ضایع کردن حقوق دیگران به یک اتفاق ساده و مرسوم تبدیل شود تا جایی که قبح آن کاملا از بین رفته است.

شهروندانی که بدون اتومبیل در شهر تردد می‌کنند، این واقعیت تلخ را شاهد هستند که گروه بزرگی از موتورسواران متخلف خطرساز با هدف دور زدن ترافیک، آزادانه و بدون هیچ نگرانی وارد پیاده‌رو می‌شوند و علاوه بر به خطر انداختن سلامتی و جان عابران، آنها را به وحشت می‌اندازند.

اکنون برخی نمایشگاه‌داران اتومبیل، پیاده‌رو را بخشی از ملک خود قلمداد می‌کنند و گروهی از رانندگان متخلف نیز در هر نقطه‌ای از مسیر عبور عابران پارک می‌کنند در حالی که بیشتر شهروندان بدون تفاوت از کنار آن می‌گذرند و به متخلفان هیچ اعتراضی نمی‌کنند.

ادامه بی‌توجهی جامعه به حقوق شهروندی، آینده‌ای بسیار تاریک را برای تهران و شهرهای بزرگ ایران رقم می‌زند، همان‌طور که در حال حاضر نیز موتورسواران و عابران پیاده سهم بزرگی از آمار مصدومان و قربانیان تصادفات رانندگی دارند.

هرچند پلیس راهور موظف است با متخلفان برخورد کند، اما مجری قانون در هیچ نقطه‌ای از دنیا به تنهایی و بدون برخورداری از حمایت شهروندان قادر به برقراری نظم و امنیت در جامعه نخواهد بود.

اکنون سکوت شهروندان تهرانی و ساکنان پایتخت در مقابل تخلفات و متخلفان و حتی پناه بردن بخش بزرگی از جامعه به موتورسواری خطرناک، به عادی شدن تجاوز به حریم دیگران و ترویج قانون‌شکنی منجر شده است تا جایی که عابران پیاده دیگر برای راه رفتن در پیاده‌رو هیچ حق و حقوقی ندارند و باید این مسیر را برای تردد موتورسواران باز بگذارند و بیشتر شهروندان نیز با این موضوع کنار آمده‌اند.

خبرها