۱۴۰۳-۰۲-۰۶
  • facebook
  • twitter
  • telegram
  • instagram

عرضه تجهیزات مورد نیاز تروریست‌ها در فروشگاه‌های لوازم خودرو

  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۱

فرورتیش‌آنلاین: همزمان که برخی از مسؤولان با استناد به دغدغه‌های امنیت اجتماعی خود، طرح صیانت از کاربران فضای مجازی را دنبال می‌کنند، برخی فعالان بازار لوازم خودرو به صورت آشکارا و بدون هیچ نگرانی محصولاتی را می‌فروشند که تنها از سوی خلافکاران و رانندگان قانون‌گریز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویدئوی تبلیغاتی که یک فروشگاه تجهیزات اتومبیل در شهر مشهد منتشر کرده، دستگاهی را نشان می‌دهد که می‌تواند پلاک خودرو را ظرف ۲ ثانیه پنهان کند.

 

 

این ایده که نخستین‌بار در سری فیلم‌های «جیمز باند» دیده شد، اکنون در دنیا از سوی راننده‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قصد دارند بدون پرداخت پول از ایستگاه عوارضی عبور کنند، اما همزمان سارقان، قاچاقچی‌ها، تبهکاران و تروریست‌ها نیز برای فرار از قانون نیازمند چنین تجهیزاتی هستند.

با آن که قاب برقی پوشاننده پلاک خودرو کاربرد دیگری جز تلاش برای قانون‌گریزی و فرار از دوربین‌های نظارتی و امنیتی ندارد، اما اکنون به نظر می‌رسد فروش آن آزاد است به طوری که علاوه بر ویترین فروشگاه‌ها، از طریق سایت‌های انتشار آگهی نیز عرضه می‌شود.

آگهی فروش قاب برقی پوشاننده پلاک خودرو

از آنجایی که تردد وسایل نقلیه بدون پلاک جرم محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که فروش محصولات مرتبط با آن نیز ممنوع باشد.

با این حال به نظر می‌رسد کارشناسان قانون‌گذاری به جای پیش‌گیری از وقوع جرم و جلوگیری از عرضه محصولات مورد نیاز تبهکاران، به موضوع کنترل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علاقه بیشتری دارند.

خبرها